יום שני, 10 ביולי 2017

ברחבי מולדובה חיים את השליח האגדי הרב זלמן אבעלסקי




בקישינב בירת מולדובה צויין היארצייט השלישי של השליח הרה"ח הרה"ת ר' זלמן טובי' בן ר' שמריהו הכהן אבעלסקי ראשון השלוחים לחבר העמים, שליחו של הרבי לקישינב ומולדובה ורבה הראשי של מולדובה ונשיא פדרציית הקהילות היהודיות במולדובה - חב"ד ליובאוויטש, בנוסף לעשרות שליחויות נוספות ושליחו של אדמו"ר מהוריי"צ לרומני', עשרות שנים של מסירות לרבי, למבצעיו ולבשורת הגאולה שלו, ביסוס מוסדותיו בארץ הקודש, ובמדינות חבר העמים.

חודש הכנה של החלטות ומעשים טובים
קמפיין ענק של החלטות טובות לקבלת פני משיח נערך בקרב יהודי קישינב ומולדובה, יחד לקחו החלטות ולהיות חלק פעיל בפעולות ומעשים טובים וחיזוק בדרכי השם לזכות נשמתו הטהורה של אביהם הרוחני של יהדות מולדובה הגה"ח הרב זלמן טובי' בן הרה"ח שמריהו הכהן אבעלסקי השליח והרה"ר למולדובה.

הקפיין נערך הן ברשתות החברתיות, והן פעולות על ידי השלוחים, תלמידי השלוחים, פעילי חב"ד והשלוחות, בראשות השליח הרב י"י הכהן אבעלסקי, הרב הראשי למולדובה. הוספה במצוות לקבלת פני משיח צדקנו בפועל ממש.


שיעורי תורה ולימוד בשורת הגאולה בבית מדרש ע"ש הרז"א
שיעורי התורה הרבים ולימוד אחד על אחד נערכים מידי יום ביומו בבית הכנסת הגדול ובמוקדים נוספים ברחבי העיר הבירה, במסגרת 'בית מדרש – חב"ד ליובאוויטש' – 'ע"ש הרז"א' – לזכות נשמתו הטהורה של הגה"ח הרב זלמן טובי' ע"ה בן הרה"ח שמריהו הכהן אבלסקי הרב הראשי למולדובה.

שבת מרוממת בקישינב לקראת היארצייט
שבת לפני היארצייט היתה שבת מרוממת במיוחד בקישינב, בינות לפעולות הרבות לזכות נשמת השליח הרב זלמן אבעלסקי בשליחות המלך במדינת שליחותו מולדובה, שמעו על פעלו ללא לאות להפצת בשורת הגאולה שליחויות חייו שמשיכה ביתר שאת בידי משפחתו הענפה דור ישרים מבורך, משפחה ענפה ומפוארת של בנים ובני בנים, עוסקים בשליחות אדמו"ר שליט"א מנהלי מוסדות, שלוחים בארץ, בעולם וברחבי מדינות חבר העמים, ראשי ישיבות ואישי חינוך.

במהלך השבת נערכו התועדוייות רבות, בבית הכנסת הגדול, לעשרות סטודנטים, ובית החסד 'אחים חב"ד', עד להתוועדות המרכזית "קידושא רבא" לאחר תפילות השבת המיוחדת, ישבו חברי הקהילה עם השליח הרב יוסף יצחק אבלסקי הרב הראשי למולדובה, ויחד אמרו 'לחיים' לזכותו, לקראת היארצייט השלישי כ"ט סיון והימים הסמוכים לו לזכות נשמת הרה"ח זלמן טובי' ב"ר שמריהו הכהן אבעלסקי, מתוך אחוות חסידים, נחליט יחדיו החלטות טובות, ובפרט המבצע הכי עיקרי "קבלת פני משיח".

התרגשות מיוחדת בזמן אמירת הלחיים, לחיים ולברכה, בקרב חברי הקהילה היהודית שהסבו לצד שולחנות ערוכים בכל טוב, קבלו טיפת "משקה רעבע" כפי שנקרא בפי חברי הקהילה לאמירת לחיים, כפי שהנהיג השליח הרב זלמן אבלסקי, שמעובר מבקבוק שקיבל מהרבי השליח הרב זלמן אבעלסקי, ובנו מחלק לקהל הקדוש, כפי שחילק אביו ליהודי מולדובה, יחד אמרו לחיים עם הבקשה והדרישה להתגלות השלימה של הרבי מלך המשיח.

דברים על מהותו של יום חודש הגאולה הועברו בניחוח חסידי ע"י השליח הרב יוסף יצחק אבלסקי הרב הראשי למולדובה, להוסיף בלימוד גאולה ומשיח כטעימה מהגאולה, בנוסף לסיפורים שסיפר השליח הרב זלמן אבעלסקי אביהם הרוחני של יהדות מולדובה סופרו לקהל על ידי תלמידיו בוגרי ישיבת תו"ת בקישינב ופעילי חב"ד. התוועדות נוספת מיוחדת נערכה בצוהרי יום השבת, בלימוד גאולה ומשיח ונצחיותו של נשיא הדור, שהועברו ולומדו בטוב טעם, ובניחוח חסידי ע"י השליח הרב יוסף יצחק אבלסקי הרב הראשי למולדובה.

התוועדות החלטות טובות בבית הכנסת הגדול
בערב כ"ח סיון תחילת יום השנה של השליח הרב זלמן טובי' הכהן אבעלסקי הרב הראשי למולדובה, התקיימה עצרת התעוררות וכנס חיזוק בהחלטות ומעשים טובים בבית הכנסת הגדול בקישינב, התחזקות בהחלטות טובות לזכות נשמת רבם הנערץ, ערב התעוררות ולימוד לזכות נשמתו, מתוך התוועדות חסידית שבת אחים גם יחד.

ההלימוד ודברים לזכרו של של השליח הראשון למדינות חבר העמים, הרב זלמן אבלסקי, בבית הכנסת שהקים והחיה מחדש כמו את כל יהדות מולדובה, בערים ובקישינב הבירה.

יחד שמעו על פועלו הרב של השליח הבלתי נשכח שבמסירות נפש ממש במגוון שלחויות חייו, מקושר בכל נימי נפשו אל אילנא דחיי, לנשיא הדור כ"ק אדמו"ר שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח, ולרבותינו נשיאנו אדמו"רי נשיאי חב"ד. מתוך מסירות נפש פנימית ואמיתית להוראותיו של הרבי שליט"א אישיות כובשת של איש חי רב פעלים בעשרות שלחיותיו השונות לקרב את אחינו בני ישראל לאביהם שבשמים.

התוועדות השנה נערכה כהמשך לאירועים רבים שנערכו ברחבי העיר ובבית הכנסת לזכות נשמת השליח, ערבי החלטות טובות לזכות השליח הרב זלמן טובי' הכהן אבעלסקי הרב הראשי למולדובה.

במהלך אירוע השלושים התועדו יחדיו בני הקהילה בעזרת הגברים ומתחם מיוחד סודר אף לנשות הקהילה, יחד ישבו והעלו זיכרונות. לימוד משותף של משניות לעילוי נשמתו, ואמירת קדישים ועניית אמן לעילוי נשמתו מלווה בדמעות, רבים מבני הקהילה הרגישו צורך והדליקו נרות.

דובר על דמותו האהובה של הכהן הגדול, מעלתו המיוחדת אוהב שלום ומקרבן לתורה, בשנה האחרונה ראינו את דמותו של אבא משפיעה רבות על יהודי המדינה, ומוספים יחדיו בהחזקות בתורה ומצוות לקבלת פני משיח, כל פעולה טובה ותפילה נוספת בכוונה שאנו עושים ממהרת את ביאת המשיח בגלוי אז יחד נזכה לראותו ויחד נצעד כל קהילות הקודש מולדובה בסרביה ורומניה עם ראש היהדות של מדינות אלו, כפי שמונה על ידי אדמו"ר מהוריי"צ ואדמו"ר שליט"א מליובאוויטש.

במהלך סיפורים ידידים שדבר פטירתו גרם לידיעה בקרב כל הגויים במדינה שאף הם אבלים על פטירתו של הרב הגדול רבי זלמן, ומביעים נחמה על רבם הדגול והנערץ. יהודים חברי הקהילה וראשיה סיפרו על איישותו המיוחדת החזקה ואמיצה, אמונה שלימה, ומביטים עליו במבט מיוחד של איש קודש, מעין מלאך אלוקים. שליחו של הרבי שליט"א.

ויהי רצון שיקויים היעוד של ו"הקיצו ורננו" והוא בתוכם תכף ומייד ממש.

חברי הקהילה מספרים על רבי זלמן בשפה הרוסית בקישינב ומולדובה נערך בעיתונים כתבה מקיפה על תולדות חייו ופעילותו המסורה של השליח הרב זלמן אבעלסקי, בעיתון המסקר קוים קצרים מחייו ופועלו של זקן השלוחים הרב זלמן טוביה הכהן אבעלסקי, שליח הרבי מלך המשיח ורבה הראשי של מולדובה, היהודים הנרגשים קראו בשקיקה את העיתון המיוחד, הוסיפו בהחלטות טובות לזכרו של השליח הרב זלמן אבלסקי, מתוך בקשת הגאולה השלימה.
בעיתון "רבי זלמן" שהופק לכבוד היארצייט הראשון בשפה הרוסית, מספרים יהודים ויהודיות חברי הקהילות היהודיות בקישינב ומולדובה על דמות הוד ומופת של רבם הנערך שליחו של נשיא הדור המשיח שבדור.

יחד מעצימים בני משפחת השליח את מפעל שליחותו במדינת מולדובה ובקשה לקב"ה שיקויים היעוד הקיצו ורננו בהתגלותו המושלמת של הרבי שליט"א מלך המשיח תיכף ומיד ממש.

















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה