יום רביעי, 20 ביוני 2018

ברחבי מולדובה חיים את השליח האגדי הרב זלמן הכהן אבעלסקי הרה"ר למדינה

בקישינב בירת מולדובה צויין היארצייט הרביעי של השליח הגה"ח הרה"ת רבי זלמן טובי' בן ר' שמריהו הכהן אבעלסקי שליחו של הרבי לקישינב ומולדובה ורבה הראשי של מולדובה, ראשון השלוחים למדינות חבר העמים (ברית המועצות לשעבר).
בנוסף לעשרות שליחויות נוספות ושליחו של אדמו"ר מהוריי"צ לרומניה. עשרות שנים של מסירות לרבי, למבצעיו ולבשורת הגאולה שלו, ביסוס מוסדותיו בארץ הקודש, ובמדינות חבר העמים.
חודש הכנה של החלטות ומעשים טובים
לקראת היארצייט הרביעי נערך קמפיין ענק של החלטות טובות בקרב יהודי ויוצאי קישינב ומולדובה, במולדובה, וברחבי מדניות חבר העמים, ארץ הקודש וברחבי תבל, יחד לקחו החלטות ולהיות חלק פעיל בפעולות ומעשים טובים וחיזוק בדרכי השם לזכות נשמתו הטהורה של אביהם הרוחני של יהדות מולדובה הגה"ח הרב זלמן טובי' הכהן אבלסקי השליח והרב הראשי למולדובה.
הקפיין נערך הן ברשתות החברתיות, והן פעולות על ידי השלוחים, תלמידי השלוחים, פעילי חב"ד והשלוחות, בראשות השליח הרב י"י הכהן אבעלסקי, הרב הראשי למולדובה. אלפי החלטות בדפים ובחוברות השונים נכתבו, ומצוות לקבלת פני משיח צדקנו בפועל ממש.
שיעורי תורה ולימוד בשורת הגאולה בבית מדרש ע"ש הרז"א
שיעורי התורה הרבים ולימוד אחד על אחד, כינוסי התורה נערכו בבית הכנסת הגדול ברחוב חב"ד ליובאוויטש אותו ייסד השליח הרב זלמן הכהן אבעלסקי, ובמוקדים נוספים ברחבי העיר הבירה, במסגרת 'בית מדרש – חב"ד ליובאוויטש' – 'ע"ש הרז"א' – לזכות הגה"ח הרב זלמן טובי' הכהן אבלסקי השליח והרב הראשי למולדובה, הוכנסו לתגבור בימי חודש סיון.
חודש סיון, חודש של מעשים טובים, התוכנית פועלת במהלך כל ימות השנה בקרב יהודי מולדובה, ויוצאי מולדובה ברחבי תבל.
בימי חודש סיון נרשם שיא בפעולות במהלך שבועות אלו הונחו בבית הכנסת הגדול הנחות תפילין לרוב. והחלטות טובות לזכות השליח הרב זלמן אבלסקי הרב הראשי. ברחבי העיר ובריכוזי היהודים במדינה. שורות פעולות של מעשים טובים לזכרו של אביהם של יהדות ויהודי מולדובה, בהתחזקות בשמירת תורה ומצוות לקבלת פני משיח לזכותו של הגה"ח הרב זלמן טובי' בן הרה"ח שמריהו הכהן אבלסקי הרה"ר למולדובה.
שבת מרוממת בקישינב לקראת היארצייט
שבת לפני היארצייט היתה שבת מרוממת במיוחד בקישינב, בינות לפעולות הרבות לזכות השליח ורבה הראשי למדינה הרב זלמן הכהן אבלסקי שפעל בשליחות המלך במדינת שליחותו מולדובה משך כל ימי חייו, שמעו על פעלו ללא לאות להפצת בשורת הגאולה בכל עשרות שליחיות חייו עשרות בשנים, באופן של טופח על מנת להטפיח. העמיד דור ישרים מבורך, משפחה ענפה ומפוארת של בנים ובני בנים, עוסקים בשליחות אדמו"ר שליט"א מנהלי מוסדות, שלוחים, ראשי ישיבות ואישי חינוך.
במהלך השבת נערכו התועדוייות רבות, בבית הכנסת הגדול, בביתו של ר' זלמן לעשרות סטודנטים, ובית החסד 'אחים חב"ד', עד להתוועדות המרכזית "קידושא רבא" לאחר תפילות השבת המיוחדת, ישבו חברי הקהילה ויחד אמרו 'לחיים' לזכותו, לקראת היארצייט הרביעי בכ"ט סיון והימים הסמוכים לו לזכות נשמת הרה"ח זלמן טובי' ב"ר שמריהו הכהן אבעלסקי, מתוך אחוות חסידים, הוחלטו יחדיו החלטות טובות, ובפרט המבצע הכי עיקרי "קבלת פני משיח".
התרגשות מיוחדת בזמן אמירת הלחיים, 'לחיים ולברכה', בקרב חברי הקהילה היהודית שהסבו לצד שולחנות ערוכים בכל טוב, קבלו טיפת "משקה רעבע" כפי שנקרא בפי חברי הקהילה לאמירת לחיים, כפי שהנהיג השליח הרב זלמן אבלסקי, השליח והרב הראשי למדינה, וראשון השלוחים למדינות חבר העמים. שמעובר מבקבוק שקיבל מהרבי השליח, ובנו מחלק לקהל הקדוש, כפי שחילק אביו ליהודי מולדובה, יחד אמרו לחיים עם הבקשה והדרישה להתגלות השלימה של הרבי מלך המשיח.
דברים על מהותו של יום חודש הגאולה הועברו בניחוח חסידי להוסיף בלימוד גאולה ומשיח כטעימה מהגאולה, בנוסף לסיפורים מרתקים וניסים מברכות הרבי שליט"א שהוענקו לאלפי יהודים על ידי השליח הרב זלמן הכהן אבלסקי אביהם הרוחני של יהדות מולדובה סופרו לקהל על ידי תלמידיו בוגרי ישיבת תו"ת בקישינב ופעילי חב"ד.
בדפים מיוחדים שחולקו ברוסית עם מילות הניגון, לאחר מכן ניגנו הקהל ניגוני חב"ד עם מילות מחזקות בתורה ומצוות בשפה הרוסית שהלביש וחיבר עליהם בכשרון רב השליח הרב זלמן אבעלסקי, בניחוח חסידותי לצד שמחה וריקודי חסידים. התוועדות פעילה עם החלטות טובות לזכות השליח הרב זלמן הכהן אבעלסקי. הרב הראשי למדינה.
התוועדות נוספת מיוחדת נערכה בצוהרי יום השבת, בלימוד גאולה ומשיח ונצחיותו של נשיא הדור, שהועברו ולומדו בטוב טעם, עם ניגוני חסידים ואמירת לחיים, מתוך מוכנות לגאולה השלימה והתגלות המושלמת.
היארצייט הרביעי, התוועדות בבית הכנסת הגדול
עצרת לימוד וכנס השלושים בבית הכנסת הגדול בקישינב, התחזקות בהחלטות טובות לזכות רבם הנערץ, ערב התעוררות ולימוד לזכותו, מתוך התוועדות חסידית שבת אחים גם יחד.
יהודי הבירה התאספו יחדיו בבית הכנסת הגדול, לרגל יום היארצייט הרביעי בכ"ט סיון של השליח הרב זלמן אבעלסקי הרב הראשי למולדובה, לעצרת התעוררות ולימוד משניות אותיות השם לזכותו. הלימוד ודברים לזכרו של של השליח הראשון למדינות חבר העמים, הרב זלמן אבלסקי, בבית הכנסת שהקים והחיה מחדש כמו את כל יהדות מולדובה, בערים ובקישינב הבירה.
יחד שמעו על פועלו הרב של השליח שחי במסירות נפש ממש במגוון שלחויות חייו, מקושר בכל נימי נפשו אל אילנא דחיי, לנשיא הדור כ"ק אדמו"ר שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח, ולרבותינו נשיאנו אדמו"רי נשיאי חב"ד. מתוך מסירות נפש פנימית ואמיתית להוראותיו של הרבי שליט"א אישיות כובשת של איש חי רב פעלים בעשרות שלחיותיו השונות לקרב את אחינו בני ישראל לאביהם שבשמים.
התוועדות השנה נערכה כהמשך לאירועים רבים שנערכו ברחבי העיר ובבית הכנסת לזכות השליח, ערבי החלטות טובות של השליח הרב זלמן טובי' הכהן אבעלסקי הרב הראשי למולדובה.
במהלך אירוע השלושים התועדו יחדיו בני הקהילה בעזרת הגברים ומתחם מיוחד סודר אף לנשות הקהילה, יחד ישבו והעלו זיכרונות מתוך ה"חי יתן אל ליבו". לימוד משותף של משניות לזכותו, ואמירת קדישים ועניית אמן, רבים מבני הקהילה הרגישו צורך והדליקו נרות.
במהלך האירוע הוקרא לקהל מכתב מיוחד ומרגש מבנו השליח והרב הראשי למולדובה הרב יוסף יצחק אבעלסקי שהגיע לארץ הקודש לרגל היארצייט, שם דובר על דמותו האהובה של האבא הכהן הגדול, מעלתו המיוחדת אוהב שלום ומקרבן לתורה, בשנה האחרונה ראינו את דמותו של אבא משפיעה רבות על יהודי המדינה, ומוספים יחדיו בהחזקות בתורה ומצוות לקבלת פני משיח, כל פעולה טובה ותפילה נוספת בכוונה שאנו עושים ממהרת את ביאת המשיח בגלוי אז יחד נזכה לראותו ויחד נצעד כל קהילות הקודש מולדובה בסרביה ורומניה עם ראש היהדות של מדינות אלו, כפי שמונה על ידי אדמו"ר מהוריי"צ ואדמו"ר שליט"א מליובאוויטש.
יהודים חברי הקהילה וראשיה סיפרו על אישיותו המיוחדת החזקה ואמיצה, אמונה שלימה, ומביטים עליו במבט מיוחד של איש קודש, מעין מלאך אלוקים. שליחו של הרבי שליט"א. יהודים ואורחים הגיעו מכל רחבי חבר העמים ואירופה על מנת להוסיף בהתוודעות ופעולות טובות בבית הכנסת הגדול בקישינב. ברחוב חב"ד ליובאוויטש.
יהודים חברי הקהילה וראשיה סיפרו על אישיותו המיוחדת החזקה ואמיצה, אמונה שלימה, ומביטים עליו במבט מיוחד של איש קודש, מעין מלאך אלוקים. שליחו של הרבי שליט"א. יהודים ואורחים הגיעו מכל רחבי מדינות חבר העמים ומדינות אירופה על מנת להוסיף בהתוודעות ופעולות טובות בבית הכנסת הגדול בקישינב. ברחוב חב"ד ליובאוויטש.
ויהי רצון שנזכה להתגלות מלך המשיח במהרה ויקויים היעוד של ו"הקיצו ורננו" והוא בתוכם תכף ומייד ממש.
העיתון 'רבי זלמן' – בשפה הרוסית
בקישינב ומולדובה הופצו העיתונים ברוסית, "רבי זלמן" בשפה הרוסית, בעיתון המסקר קוים קצרים מחייו ופועלו של זקן השלוחים הרב זלמן טובי' הכהן אבעלסקי שליח הרבי מלך המשיח ורבה הראשי של מולדובה, היהודים הנרגשים קראו בשקיקה את העיתון המיוחד, הוסיפו בהחלטות טובות לזכרו של השליח הרב זלמן אבלסקי, מתוך בקשת הגאולה השלימה.
יחד מעצימים בני משפחת השליח את מפעל שליחותו במדינת מולדובה כרצונו והמשך מפעל שליחותו המבורך כפי שהניג וייסד בעמל רב וכו'. ובקשה לקב"ה שיקויים היעוד הקיצו ורננו בהתגלותו המושלמת של הרבי שליט"א מלך המשיח תיכף ומיד ממש

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה