יום רביעי, 20 ביוני 2018

נכד השליח והרב הראשי במפגש מיוחד עם סגן יו"ר הכנסת





מפגש מיוחד נערך עם סגן יושב ראש הכנסת, ח"כ חיליק בר עם השליח הרב מנחם מענדל זלמנוב נכדו של השליח והרב הראשי למולדובה, הרב זלמן הכהן אבעלסקי.

באירוע הזיכרון, שנערך לזכרון יהודי רומני' נפגש השליח הרב מנחם מענדל זלמנוב עם סגן יו"ר הכנסת מר ח"כ חיליק בר, השליח הרב מנחם זלמנוב נכד הרב הראשי למולדובה, העניק לו דף מידע על השליחות המיוחדת של השליח הרב זלמן הכהן אבעלסקי, ומינויו לשגריר הרבי ברומני'. בנוסף לכך מידע על הקירובים הנדרים והרבים שהורה נשיא הדור לשליח הרב אבעלסקי, עבור כל היהודי של רומני', עבור כלי יהודי בסרבי', ועל תיקון העולם וקהילות יהודיות פורחות ברחבי טרנסטרייה, על אדמות ספוגות בדם, מתחזקים יהודים בהחלטות טובות לזכות השליח הרב אבעלסקי, ומוכנות העולם לגאולה השלימה על ידי הרבי משיח צדקנו, בבנין בית המקדש השלישי במהרה בימינו.

עוד מצוין על נס את פועלו הכביר של השליח והרב הראשי למדינה הרב זלמן הכהן אבעלסקי שלמעלה מחצי יובל שנים הקים ושיקם לחיים חדשים הקהילות היהודיות ברחבי הרפובליקה, ובכללם חבל ארץ טרסטריה, זאת בנוסף לתמיכה וסיוע לכלל אזרחי המדינה באשר הם. זאת בנוסף לידיות והקשר המיוחד עם רבה הראשי של יהדות רומני' הרב רוזן, רבני וחברי הקהילות היהודיות ברומניה, חלוקת לחיים מהרבי לכל יהודי רומני' ועוד.

אירוע הזיכרון ליהודי רומני' ויהודי בסרבי', שרבים מהם נהרגו בחבל ארץ טרנסטריה, בתחילת מלחמת העולם השניה היוותה יהדות רומניה את הקהילה השלישית בגודלה באירופה, קהילה בת 850,000 יהודים. במהלך מלחמת העולם השניה הושמדה מחצית מאוכלוסייתה, הי"ד, מהרה נזכה לראות בתפארתם בקיום היועוד והקיצו ורננו שוכני עפר בגאולה השלימה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה