יום ראשון, 21 ביולי 2019

יוצאי מולדובה ורומניה מתחזקים בהחלטות טובות לקבלת פני משיח



ערבי זיכרון הנערכים ברחבי ארץ הקודש, בהשתתפות יהודי יוצאי מולדובה ויהודים יוצאי רומניה, הוקמו דוכני חב"ד מיוחדים של "החלטות טובות" לזכות השליח הרב זלמן הכהן אבעלסקי כשחב"ד ליובאוויטש מציינת את שנת השלושים לפעילות בהנהגתו של הרב זלמן אבעלסקי, הרב הראשי למולדובה ובירתה קישינב, שליחותו שהחלה עוד ביותו בחור צעיר, בשליחות אדמו"ר מהוריי"צ ברומני'.



היהודים הרבים הוסיפיו בתורה מצוות ומעשים טובים לזכות השליח ולקבלת פני משיח צדקנו בפועל ממש. עוד עמדו על ציון שנת השלושים לפעולות חב"ד ליובאוויטש במדינה ומחוצה לה, פעילות מבורכת שנוסדה בידי השליח הרב זלמן אבלסקי הרב הראשי למדינת מולדובה, ונערכת וממשיכה עד היום הזה על ידי בני משפחתו שי' הממשיכים את השליחות כרצון אביהם שליח הרבי למקום ושליח כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ למדינת מולדובה.
 

מתחזקים במעשים טובים והחלטות טובות לקבלת פני משיח
בכניסה לאירועי הזיכרון ליהדות רומני' המעטירה הוקם דוכן חב"ד מיוחד וקבלת החלטות טובות, יחד התחזקו וקיבלו החלטות טובות לזכות נשמת השליח הרב זלמן טובי' הכהן אבלסקי הרב הראשי למולדובה לקראת ולזכות יום היארצייט.

במצוות ומעשים טובים שקיבלו על עצמם יוצאי מולדובה עקב ההתעוררות הרוחנית לזכות של אביהם של יהדות מולדובה. החלטות טובות קיבלו על עצמם יהודים רבים שאינם שומרי תומ"צ לעת עתה יוצאי בסרביה ומולדובה.
בהתחזקות בעשרת המבצעים לקבלת פני משיח של הנחת תפילין מידי יום והדלקת נרות שבת ועוד.

עוד ריבוי יוצאי רומני' התחזקו בהחלטות טובות, וקיבלו עלון המאתאר את פעולותיו של "שגריר הרבי ברומני'", במינוי של הרבי מליובאוויטש נשיא ישראל ותפארתו.
באירוע הזיכרון, שנערך לזכרון יהודי רומני' ויהודי בסרבי' נפגשו יהודים רבים יוצאי המדינות עם השליח הרב מנחם מענדל זלמנוב השליח הרב מנחם זלמנוב נכד הרב הראשי למולדובה, שהעניק להם דפי מידע על השליחות המיוחדת של השליח הרב זלמן הכהן אבעלסקי, ומינויו לשגריר הרבי ברומני'. בנוסף לכך מידע על הקירובים הנדרים והרבים שהורה נשיא הדור לשליח הרב אבעלסקי, עבור כל היהודי של רומני', עבור כלי יהודי בסרבי', ועל תיקון העולם וקהילות יהודיות פורחות ברחבי טרנסטרייה, על אדמות ספוגות בדם, מתחזקים יהודים בהחלטות טובות לזכות השליח הרב אבעלסקי, ומוכנות העולם לגאולה השלימה על ידי הרבי משיח צדקנו, בבנין בית המקדש השלישי במהרה בימינו.

יהודי ויוצאי מולדובה מעלים על נס את פועלו הכביר של השליח והרב הראשי למדינה הרב זלמן הכהן אבעלסקי שלמעלה משלושים הקים ושיקם לחיים חדשים הקהילות היהודיות ברחבי הרפובליקה, ובכללם חבל ארץ טרנסטריה, זאת בנוסף לתמיכה וסיוע לכלל אזרחי המדינה באשר הם. זאת בנוסף לידיות והקשר המיוחד עם רבה הראשי של יהדות רומני' הרב רוזן, רבני וחברי הקהילות היהודיות ברומניה, חלוקת לחיים מהרבי לכל יהודי רומני' ועוד.

אירוע הזיכרון ליהודי רומני' ויהודי בסרבי', שרבים מהם נהרגו בחבל ארץ טרנסטריה, בתחילת מלחמת העולם השניה היוותה יהדות רומניה את הקהילה השלישית בגודלה באירופה, קהילה בת 850,000 יהודים. במהלך מלחמת העולם השניה הושמדה מחצית מאוכלוסייתה, הי"ד, מהרה נזכה לראות בתפארתם בקיום היועוד והקיצו ורננו שוכני עפר בגאולה השלימה, במקום נערכה תפילות לזכם של הקודשים, והקהל הוסיף בהחלטות טובות לקבלת פני משיח.

























































אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה