יום רביעי, 10 ביולי 2019

זוכרים ומתחקים: ערב לכבודו של השליח הרב זלמן הכהן אבעלסקי בקרית גת


זוכרים ומתחקים: ערב לכבודו של השליח הרב זלמן הכהן אבעלסקי בקרית גת

בוגרי בית הספר, קהל אנ"ש, רבני הישיבה, שלוחים, ובני המשפחה התאספו בבית הכנסת שערי גאולה בקרית גת, לציון יום היארצייט ועצרת לימוד והתעוררות לזכות השליח הרב זלמן טובי' הכהן אבעלסקי, הרב הראשי למולדובה ובירתה קישינב, וראשון השלוחים לעיר קרית גת, הרב ומייסד מוסדות חב"ד בקרית גת, ובראשם בית הספר החב"די שיצא לשם לתהילה ולתפארת.



מוסדות החינוך בעיר אותם הקים וייסד השליח לרוות הקהילה בנוסף להקמת מוסדות החינוך בעיר וניהול מוצלח וייחודי של בתי הספר חב"ד מוסודות החינוך ובתי חב"ד בעיר.

אנשים בוגרי בית הספר נכנסו נרגשים למקום מהם שנים רבות לא ביקרו במקום זה, כולם מדברים בהתלהבות מעוררת השתאות על  השליח הרב זלמן הכהן אבעלסקי השליח והחב"דניק הראשון שהגיע לעיר שממה ולאזור הדרום והפך אותו למגדלאור של תורה יהדות וחסידות, רבים מהבוגרים מוצאים את מכשיריהם ומצלמים את השליח והמשלח בשלט המהודר שנפרש בבית הכנסת חב"ד, כמו גם מעיינים בעיון בתערוכה המיוחדת והמרתקת שהוצבה במקום.

המנחה השליח הרב מנחם מענדל זלמנוב, נכדו של השליח והרב הראשי למולדובה הרב זלמן הכהן אבעלסקי, פותח את האירוע ומזמין את אנשי קרית גת ובוגרי בית הספר שכל אחד מנקות מבטו מעלה מסקנה שכל מה שנספר על רבי זלמן הגדול יגמד את פועלו הרב כאן בעיר הכהן הגדול את כולם בירך נתן יעץ העניק והשפיע רבות, והחכמה ללמוד מדרכו ולהוסיף בפעולות והחלטות טובות לקבלת פני משיח.

חסידים מספרים שמידי יום שאני פועל ועובר כאן בעיר אנשים שואלים אותי מה שלום רבי זלמן, וישנם כאלו שטרם שמעו על דבר פטירתו, דמותו המחייכת והאבאית עדין מקרינה ומביאה שמחה בלבות כולם.

לאחריו מוזמן בכבוד רב הרב מאירי רב בית הכנסת חב"ד שערי גאולה בקרית גת, הרב מאירי מספר על היסודות הגדולים שנטע ר' זלמן בעיר ועכשיו קוצרים הפירות.

 ר׳ זלמן שכל כולו כל מציאותו היתה משיח. כבר בשנים ההם פרסם לכל על המשיח וכל דבר שהרבי אמר שנת ביאת משיח ר׳ זלמן אמר כך זה ברצינות הדברים הם כך בדיוק. כפי שהרבי אומר איש של משיח בכל נימי ליבו, איש של התקשרות לרבי ולמשלח בכל ההוראות איש קבלת עול וסדר מוחשי, דוגמא של חסיד מקושר למדן ושליח אמיתי איש אמת זה ר' זלמן. אמת עד הסוף בלי שום פקפוקים.


העלו זכרונות מהתקשרות המיוחדת של הרב זלמן הכהן אבעלסקי ואיך ש עודד את קהילת חב"ד בעיר ללמוד מסכת סוטה 'דף ליום דף ליום' דבר שהיה מובא אף אחד לא עשה זאת, היה לו קאך מיוחד ב'ספר המנהגים' ותבע מכולם ללמוד דף ליום, לאחרי שנים הפך לנחלת הכלל. בכל דבר היה פורץ דרך במבצעי המצוות בבית הספר שהקים וייסד כל התלמידים כולל ההורים הגיעו לבית הספר בראש השנה לצעד תשליך.


תלמידים בוגרים שהיו במקום סיפרו מיד כי זוכרים זאת היטב וזו אחת החוויות הכי טובות שלהם של ילדות יהודית אמיתית שהעניק להם המנהל הגדול רבי זלמן.

 כמו גם בכל הפעולות של צעירי אגודת חב"ד בעיר, גם מבצע מצה כל בית הספר מגיע להכין ערכות מצה על מנת לחלקם לכל התושבים, וכך גם ביתר כל המבצעים חייל איתן שמבצע עבודת רבו כעבד נאמן לא התחשב במעמדו ומצבו ותפקידו החשוב והיה עומד ברחובות העיר קרית גת ומברך עם אנשים במבצע לולב בחגי תשרי.

להתחזק בדרכיו לא להרפות ממשיח לא להתפעל לחיות את הדברים שהרבי אומר ורק מה שהרבי אומר להתחזק בהתקשרות לרבי ללמוד מקבלת העול הנדירה שלו ולעשות לייסד ולהקים פעולות לזכותו ולזכרונו ולהנציחו בעיר. מסכם הרב אפשר להמשיך ולספר כל הזמן שבעולם לא יספיק לתאר את דמותו החשובה והשפעתו הרבה של מקים ומחייה היהדות בעיר כולה בעירנו קרית גת מסכם בהתרגשות.

המנחה הרב מנחם מענדל זלמנוב מזמין מי שהיה יד ימינו של, השליח הראשון לעיר ומנהל ומייסד בית הספר הרב זלמן הכהן אבעלסקי, בהקמת בית הספר הרב מאיר אסולין, במשך שנים היה מזכירו של המנהל הגדול רבי זלמן בהתרגשות בלתי נסתרת, מספר על גדולתו, ואומר כי גם חמישה ימים שלמים לא יספקו בידו לספר את ההכרות האישית והחמה איתו, בדבריו מקשר את הרב הגאון הצדיק רבי זלמן הכהן אבעלסקי עם פסוקים שחיבר על הפרשה וקישר זאת לשמותיו של הכהן הגדול. אך עלינו לדעת כי כאן בעיר קרית גת הקים רבי זלמן יש מאין. ותוך כמה שנים בית הספר מנה 780 תלמידים, כל ילד זוהי משפחה, תראו כמה משפחות שלמות הקים וחינך רבי זלמן, שהיה משרה אווירה של קדושה, ומאידך מבט חינוכי ללא פשרות בשליטה מלאה בנעשה ברחבי בית הספר ומחוצה לו.

תלמידים בגורי בית הספר חב"ד משתפים את הקהל בדומת יוקדת זו מאירה באור אהבת ישראל, והחדרת חיים יהודיים שמחים בקרב בני משפחתו,עשה חסד עם תושבי קרית גת והעמיד ורוממם אותם והחדיר בחום את דרך ישראל סבא, ולימוד מבורך נקי ומסודר בכל תחומי החיים, וכל משפחת קרית גת חבים לו את חובם הנשמרים בקפידה עד היום הזה, גם הוא מהמחזורים הראשונים מציין את מסירות נפשו של רבי זלמן, ואת רעייתו העומדת לימנו, תבדלט"א מרת לאה, שבמסירות החזיקו את ביתם הדל, לא היה כסף אמצעים מצב קשה ודחוק, של ראשית העיר אך אצל רבי זלמן הקרינה השמחה, הקירוב והחיבור של הנשמות למשה רבינו נשיא הדור.

חבר מעוצת העיר, וסגן ראש העיר הרב עמי ביטון בוגר בית הספר חב"ד שסיפר על דאגתו המסורה של השליח הרב זלמן אבעלסקי לכל תלמיד

עוד דיברו וכיבדו בנוכחותם באירוע החשוב, הרב הרב יעקב סינגאווי רב בית כנסת חב"ד המרכזי בקרית גת, מר אברהם סעדון מחשובי תושבי העיר שהיו בידידות נפלאה עם רבי זלמן, הרב אליהו סויסה מבית חב"ד קרית גת וידיד אמת של הרב אבעלסקי, הרב ברוך אייזנברג מראשוני המורים, וידיד אמת של ר' זלמן כמו גם ידידים ואישים נוספים, כיבדה בנוכחותה אשת המנוח תבדלחט"א הרבנית מרת לאה אבלסקי השליחה והרבנית במולדובה, רבות המשתתפות ששמחו לראותה.

לאחר שהיה נציגות מכובדת מהעיר נאם נציג הבוגרים של בית הספר וסיפר חוויות מהיותו בבית הספר המיוחד הזה, ר' שלמה לחיאני בשם בוגרי בית הספר, שסיפר סיפורים נרגשים מאישיותו של השליח, ודמותו הזכורה לו לטוב, ולאחיו ולכל בוגרי בית הספר, את תהלוכת התשליך הענקית ברחובה של עיר, את סעודות המלווה מלכה אצל כלל התושבים, ועוד דברים רבים במהלך השנים במחיצת ר' זלמן מתוך הארת פנים חינוך חיוך סדר וחום יהודי לכל יהודי באשר הוא.

בשנה זו צויין שישים שנה ליציאתו לשליחות של השליח הראשון לעיר ולדרום ארץ הקודש פעילות ללא לאות בנתינה ומסירות לתושבי העיר קרית גת, בכל המגזרים ללא הבדלים ומעמדות, מתוך אהבת ישראל כנה ואמיתית, השליח הרב זלמן הכהן אבעלסקי, ייסד מוסדות חינוך מצליחים לרווחת תושבי העיר, ועמד כמנהל מסור עשרות בשנים, בית הספר שנודע לשם ולתהילה, בו למדו אלפי ילדים וקיבלו חינוך אוהב למסורת ישראל תורה ומצוות, דמותו החביבה של המנהל הגדול הרב זלמן אבעלסקי נעוצה היטב בליבותיהם של אלפי תלמידיו, תושבי העיר. זאת בנוסף דאג לפעילות רוחנית ועזרה גשמית לתושבי העיר, במגוון תחומים כשהכל במאור פנים של נתינה מכל הלב, הצליח להדליק זיקה עמוקה בקרב תושבים רבים עולי מרוקו ועולי רומניה, ותושבי העיר ללא כל הבדל גיל עדה ומעמד.

ונזכה מהרה לראותו שוב, בגאולה האמיתית והשלימה בהתגלותו של הרבי משיח צדקנו במהרה בימינו נאו אמן.
במקומות נוספים ברחבי העיר נערכו התוועדויות לזכות השליח שהרים וביסס את קרן אור היהדות והחסידות, בתלמוד התורה ובית הספר לבנות חב"ד למדו על דמותו של השליח מייסד בתי הספר, וממיסדיי רשת החינוך החב"דית אוהלי יוסף יצחק בארצנו הקדושה מתוך מסירות נפש, התועדויות נוספות ולימוד משניות נערכו בבתי הכנסת ברחבי העיר, ופעולות רבות נוספות ומעשים טובים בקרב תושבי העיר. המכרים ומעיריכים את ר' זלמן וחי בליבם של מאות תושבים, יום יום שעה שעה.
































































אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה